Waar kunnen we u mee helpen?

Graag direct en persoonlijk contact?

Begrijpen wij!

T. 033-4224888 (Ook 24/7 bij pech of schade)
info@mkblease.nl

Bekijk onze veelgestelde vragen

Voordelig zakelijk leasen met MKB lease voor uw bedrijf

Aflevering auto

Waar wordt de auto afgeleverd?

In basis sturen we op de dealer om de leaseauto af te leveren. Zo kan er een goede aflevering inclusief uitleg van de auto plaatsvinden. U kunt echter ook kiezen voor een aflevering thuis of op locatie. U kunt dit aangeven bij het maken van de afleverafspraak.

Hoe weet ik wanneer de auto afgeleverd wordt?

U wordt voor de aflevering van de auto gebeld om een definitieve afleverafspraak te maken. Deze wordt vervolgens ook nog per mail aan u bevestigd.

Autodocumenten

Ik ben mijn mobiliteitspas kwijt, wat moet ik doen?

Neem dan direct contact met ons op via 033-4224888. Ook heeft u de mogelijkheid via het MTc Driver Dashboard te pas zelf te blokkeren.

Ik ben mijn kentekencard kwijt, wat moet ik doen?

Neem dan direct contact met ons op via 033-4224888.

Autopech

Ik heb autopech, wat doe ik?

Bel ons direct, zowel in binnen- als buitenland, via 033 – 42 24 888 (bij bellen vanuit het buitenland plaatst u 0031 voor het telefoonnummer). Toets een 1. Is uw auto niet meer rijdbaar? Dan verzorgen wij transport voor u, uw passagiers en de auto.

Bekeuringen

Moet ik de bekeuring zelf betalen of wordt deze ingehouden door de werkgever?

Is er een bekeuring vanuit het CJIB naar u verstuurd? Dan dient u deze zelf te voldoen. Heeft u van ons een factuur gehad voor de bekeuring? Dan wordt deze verrekend via de werkgever.

Ik heb een buitenlandse bekeuring waarin om mijn NAW gegevens gevraagd, waar stuur ik die heen?

Deze levert u aan bij het land waar de bekeuring vandaan komt. In sommige gevallen staat een e-mailadres op de bekeuring, maar in de meeste gevallen is het verzoek de gegevens per post toe te sturen.

Ik heb een bekeuring dubbel betaald, wat nu?

Neem dan zelf even contact op met de gemeente, CJIB of buitenlandse organisatie die de bekeuring heeft gestuurd. U heeft namelijk zelf alle gegevens bij de hand aangaande de bekeuring, de betaling etc.

Hoe kan ik bezwaar maken tegen mijn bekeuring?

Neem dan even contact met ons op via bekeuringen@mkblease.nl. U ontvangt vervolgens van ons een bezwaarformulier (machtiging) en een uitleg hoe hiermee om te gaan. Voor een bekeuring van de gemeente, of uit het buitenland kunt u rechtstreeks bezwaar maken zonder machtiging. Volg hiervoor de instructies bij de bekeuring.

Berijdersapp

Wat kan ik allemaal doen met de MKB Lease App?

U vindt hier eigenlijk alles rondom uw leaseauto. Van informatie over uw leaseauto, tot aan informatie over uw leasecontract. Maar bijvoorbeeld ook het digitale berijdersboekje. Via laatstgenoemde onderdeel meldt u bijvoorbeeld direct online schade of vraagt u een groene kaart aan. Verder ziet u in de app een overzicht van uw tankingen en bekeuringen, kunt u uw brandstofverbruiksscore inzien en ziet u informatie over uitgevoerd onderhoud aan de leaseauto. Kortom: alles wat u nodig heeft en moet weten over uw leaseauto, vindt u in de app.

Wanneer kan ik van de MKB Lease app gebruik maken?

U kunt gebruik maken van de MKB Lease app als u berijder bent van een leaseauto van MKB Lease. Voorwaarde is dan wel dat het contract is ingegaan en nog niet beëindigd is.

Kan ik de MKB Lease app op elk mobiel apparaat gebruiken?

Ja, de MKB lease app is er zowel voor Apple apparaten als voor Android toestellen. Zoek in respectievelijk de App store en Play Store op MKB Lease en u vindt de app eenvoudig.

Hoe registreer ik voor de MKB Lease app

Registeren doet u eenmalig middels het kenteken van uw leaseauto en het e-mailadres van u als berijder zoals die bij MKB Lease bekend is. Vervolgens kiest u eenmalig een toegangscode die u altijd snel toegang geeft tot de MKB Lease app.

Betalingen

Hoe werkt de machtiging tot automatische incasso?

Hiervoor gebruiken we Twikey. Via Twikey kunt u online de incassomachtiging afgeven. Bij aangaan van de leaseovereenkomst ontvangt u van ons een persoonlijke link om de machtiging digitaal af te geven. Voor meer informatie over Twikey en over hoe het werkt kunt u kijken op https://www.twikey.nl/consumer.html.

Hoe gaat de betaling van bijvoorbeeld leasetermijnen?

Alle betalingen verlopen via een automatisch incasso. De machtiging tot automatische incasso verstrekt u (digitaal) aan ons bij het aangaan van de leaseovereenkomst. De leasetermijnbedragen betaalt u per maand vooruit. De eerste incasso betreft vaak een bedrag groter dan 1 maandtermijn. Dat komt doordat, na aflevering van de auto, gelijk de periode tot het eind van de lopende maand gefactureerd wordt. Daarna wordt direct de nieuwe maand vooruit gefactureerd. Deze bedragen worden meestal tegelijk geïncasseerd op de eerste werkdag van de nieuwe maand.

Brandstof / mobiliteitspas

Wat kan er met de mobiliteitspas worden afgerekend?

Uiteraard alle brandstoffen incl. vloeistoffen. Echter er zijn ook mogelijkheden om diensten als parkeren, wassen, OV etc. toe te voegen aan de mobiliteitspas. Richt u hiervoor tot uw werkgever. Deze bepaalt welke activiteiten gebruikt mogen worden met de mobiliteitspas.

Wanneer ontvang ik mijn brandstof / laadpas?

Deze ontvangt u kort voor of kort na de aflevering van de leaseauto van ons (indien brandstof in uw leasecontract is inbegrepen). Is het na aflevering van de auto, dan is dit hooguit enkele dagen later. We streven er altijd naar de brandstofpas voor aflevering naar u toe te sturen.

Waar kan ik tanken met de mobiliteitspas?

U kunt bij nagenoeg alle tankstations in Nederland tanken. Een overzicht van tankstations vindt u altijd in het Driver Dashboard van MTc. Heeft u een buitenlandse mobiliteitspas? Dan heeft u ook de mogelijkheid om bij tankstations in het buitenland te tanken.

Mijn mobiliteitspas is geblokkeerd, hoe kan dat?

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan er 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd zijn. Het kan ook zo dat er een nieuwe brandstofpas voor u is aangevraagd, die u nog niet heeft ontvangen. Neem in het eerste geval contact met ons ons. In het laatste geval, vraag er naar bij uw wagenparkbeheerder.

Kan ik wassen en parkeren met de mobiliteitspas?

Dit kan alleen als de werkgever hiervoor toestemming heeft gegeven en dit op uw pas geactiveerd is. Voor individuele passen wordt geen uitzondering gemaakt. We verzorgen dit alleen op werkgeversniveau.

Kan ik e10 brandstof tanken?

Ja, met elke benzine en benzine hybride aangedreven auto kunt u gewoon veilig e10 brandstof tanken. De ‘originele’ e5 benzine is uiteraard ook geen enkel probleem

Ik heb een nieuwe brandstofpas ontvangen maar niet aangevraagd. Hoe kan dat?

Stel, de pas heeft een geldigheidsdatum van 08-2020. Dan is de pas geldig t/m augustus 2020. Als het contract langer loopt dan die maand, dan vragen we automatisch een nieuwe pas voor u aan. Ook als er twijfel is over wanneer de nieuwe auto wordt geleverd.

Ik heb de verkeerde pincode van mijn mobiliteitspas (brandstof) ingevoerd. Wat nu?

Dan is de pas na 24 uur weer te gebruiken. Moet u voor die tijd echt tanken? Betaal dan zelf de brandstof en declareer dit eenvoudig via het MTc Driver Dashboard.

Inleveren leaseauto

Kan de leaseauto overgenomen worden?

In sommige gevallen is dit mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via 033-4224888.

Ik heb meer kilometers gereden met de leaseauto, hoe gaan jullie daarmee om?

Heeft u meer kilometers gereden met uw leaseauto dan gecontracteerd? Tot een afwijking van 15% herrekenen wij het leasetarief niet en rekenen we enkel af per meerkilometer (in leasecontract vastgestelde meerkilometerprijs geldt hierbij). Is de afwijking groter dan 15%? Dan wordt het leasetarief ook herrekend.

Ik ga binnenkort mijn leaseauto inleveren, waar moet ik aan denken?

De auto dient binnen 1 dag voor inlevering geïnspecteerd te worden door onze onafhankelijke expert. De auto dient verder, van binnen en buiten schoon, ingeleverd te worden. Daarnaast dienen de volgende zaken aanwezig te zijn: kentekenkaart, sleutel en reservesleutel, instructieboekje, onderhoudsboekje, winter- en zomerbanden en eventuele mee geleaste accessoires.
Gedetailleerde informatie rondom inlevering leaseauto, en de eindinspectie, vindt u hier.

Montage accessoires

Ik wil een trekhaak onder mijn auto laten monteren, mag dat?

Neem in dit geval telefonisch contact met ons op. Wij adviseren u dan waar deze het beste gemonteerd kan worden en hoe de kosten worden verwerkt. Bel ons via 033 – 42 24 888.

Onderhoud & reparatie

Waar kan ik terecht voor onderhoud en reparatie van de leaseauto?

U kunt hiervoor terecht bij de merkdealer. Ook kunt u hiervoor terecht bij iedere Bovag garages. Uiteraard dient er voor ieder onderhoud wel vooraf goedkeuring te worden aangevraagd. De garage is hiervan op de hoogte, vermeld wel duidelijk dat het om een MKB Lease auto gaat.

Schade / ruitschade

Ik heb schade aan mijn auto, wat moet ik doen?

Kijk hiervoor naar de uitgebreide toelichting op de pagina schade onder MijnMKBLease.

Ik heb ruitschade, wat moet ik doen?

Voor de reparatie van ruitschade werken we samen met 123ruit.nl. Een professionele ruithersteller, gewoon bij u om de hoek gevestigd. Maak zelf eenvoudig een afspraak bij hen indien u ruitschade heeft. Dit kan telefonisch via 088-1850506 of online via www.123ruit.nl.

Vakantie

Rijden met een caravan achter mijn auto, wat is verzekerd?

Uw aanhanger of caravan is WA verzekerd. Dit betekent dat de schade die u aan een derde toebrengt is verzekerd. Risico van schade aan de aanhanger of caravan dient u zelf aanvullend te verzekeren.

Mag ik met mijn leaseauto naar het buitenland?

Vraag uw werkgever toestemming om met de leaseauto naar het buitenland te gaan. Is het akkoord? Dan kunt u veilig naar alle landen die vermeld staan op de groene kaart. Buiten Europa of in landen die niet op de groene kaart vermeld staan, is bij een controle of incident een (meertalige) verklaring van de eigenaar nodig (MKB Lease). Hierin staat dat u gemachtigd bent tot gebruik van de leaseauto. Vraag deze bij ons aan. Het opmaken en verzenden neemt ongeveer 5 werkdagen in beslag.

Kan ik in het buitenland brandstof tanken met mijn mobiliteitspas?

Dit kan alleen als u een mobiliteitspas pas heeft waar in het buitenland tanken op geactiveerd is. Uiteraard dient u hiervoor ook toestemming te vragen bij uw werkgever. Check het dus bij uw wagenparkbeheerder / werkgever.

Ik wil een vakantieauto, regelen jullie dat ook?

Heeft u voor een korte periode een grotere auto nodig voor bijvoorbeeld vakantie? MKB Lease regelt dat ook, bel ons via 033-4224888 of mail naar info@mkblease.nl. Vraag er wel eerst toestemming voor bij uw wagenparkbeheerder / werkgever.

Verzekering auto

Hoe is mijn leaseauto verzekerd?

Is verzekering in uw leasecontract opgenomen? Dan is de auto standaard WA volledig Casco (all-risk) verzekerd, inclusief een ongevallen inzittenden verzekering. Optioneel kan er ook nog voor een Schade Verzekering inzittenden (SVI) gekozen worden. Check bij uw werkgever / wagenparkbeheerder of dit het geval is.

Groene kaart, hoe zit dat precies?

Is verzekering in uw leasecontract inbegrepen, dan ontvangt u de groene kaart van ons per post. Wij adviseren om deze ook altijd bij de hand te hebben in de auto. Nieuw is ook dat de groene kaart te raadplegen is in de MKB Lease app. Uiteraard geldt ook daarbij dat dit alleen zichtbaar is als MKB Lease de auto verzekerd heeft.

Voorloopauto / tijdelijke auto

Ik heb een voorloopauto nodig, regelen jullie dat ook?

Is de leverdatum van de auto later dan dat u eigenlijk al een leaseauto nodig heeft? Geen probleem. Wij kunnen dan ook een voorloopauto voor u regelen. Vraag er naar bij ons. U kunt de voorloopauto inleveren bij het ophalen van uw nieuwe leaseauto zodat alles vlekkeloos over loopt.

Winterbanden

Wat is bij de dienstverlening rondom winterbanden inbegrepen?

Heeft u winterbanden in uw leasecontract als component? Dan bevat dit de aanschaf van de banden en uiteraard de seizoen wissel van de banden 2 keer per jaar. De set banden die niet wordt gebruikt worden opgeslagen in het magazijn van de locatie waar uw banden worden gewisseld.

Wanneer moet ik winterbanden laten monteren en weer laten demonteren?

U ontvangt respectievelijk rond half oktober en half maart de oproep om de afspraak te maken voor uw seizoensbandenwissel. Dit gebeurt via de e-mail.

Waar moet ik naartoe voor de montage van mijn winterbanden?

Heeft u winterbanden in uw leasecontract, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht over de locatie waar u naartoe moet.

Henriette Brouwer

Heeft u vragen?

Ik kom gerust bij uw bedrijf langs

Henriette Brouwer Zakelijke lease specialist Bel mij
Mail mij
U gebruikt een sterk verouderde internetbrowser.

Werk uw huidige browser bij naar de laatste versie. Update mijn browser nu