Waar kunnen we u mee helpen?
In basis wordt een nieuwe leaseauto afgeleverd bij de dealer. Zo kan er een goede aflevering, inclusief uitleg van de auto, plaatsvinden. U kunt echter ook kiezen voor een aflevering thuis of op locatie. Geef dit gerust aan bij het maken van de afleverafspraak.
U wordt voor de aflevering van de auto gebeld door de leverende dealer om een definitieve afleverafspraak te maken. Deze wordt vervolgens ook nog per mail aan u bevestigd.
Neem dan direct contact met ons op via 033-4224888. Ook heeft u de mogelijkheid om de via de MultiTankcard Next app de pas zelf te blokkeren.
Neem dan direct contact met ons op via 033-4224888. Zo kunnen we de benodigde actie ondernemen.
Allereerst is het belangrijk om te weten of 24/7 pechhulp in het leasecontract inbegrepen zit. Is dat het geval? Bel ons bij autopech dan direct, zowel in binnen- als buitenland, via 033 – 42 24 888 (bij bellen vanuit het buitenland plaatst u 0031 voor het telefoonnummer). Toets een 1. Is uw auto niet meer rijdbaar? Dan verzorgen wij transport voor u, uw passagiers en de auto.
Is er een bekeuring vanuit het CJIB naar u verstuurd? Dan dient u deze zelf te voldoen. Heeft u van ons een e-mail met factuur gehad voor de bekeuring? Dan wordt deze verrekend via de werkgever. Dit staat ook duidelijk vermeld in de betreffende communicatie.
Deze levert u aan bij het land waar de bekeuring vandaan komt. In sommige gevallen staat een e-mailadres op de bekeuring, maar in de meeste gevallen is het verzoek de gegevens per post toe te sturen. Volg in ieder geval altijd de instructies zoals op het toegestuurde document getoond worden.
Neem dan zelf even contact op met de gemeente, CJIB of buitenlandse organisatie die de bekeuring heeft gestuurd. U heeft namelijk zelf alle gegevens bij de hand aangaande de bekeuring, de betaling etc.
U heeft via de MKB Lease app de mogelijkheid om bezwaar te hebben (via het externe bedrijf Appjection). Ga naar de betreffende bekeuring in de app en klik op ‘bezwaar maken via Appjection’. Volg daarna de stappen op de website van Appjection. Komt er niet uit of heeft u er vragen over? Neem dan even contact met ons op via bekeuringen@mkblease.nl. Ook als u een machtiging tot bezwaar maken nodig heeft.
Voor een bekeuring van de gemeente, of uit het buitenland kunt u rechtstreeks bezwaar maken zonder machtiging. Volg hiervoor de instructies bij de bekeuring.
U vindt hier alles rondom uw leaseauto. Van informatie over uw leaseauto, tot aan informatie over uw leasecontract. Maar bijvoorbeeld ook het digitale berijdersboekje. Via laatstgenoemde onderdeel meldt u bijvoorbeeld direct online schade of vraagt u een hardcopy groene kaart aan. De digitale groene kaart vindt u standaard in de app (wanneer verzekering in uw leasecontract is inbegrepen). Verder ziet u in de app een overzicht van uw tankingen en bekeuringen, kunt u uw brandstofverbruiksscore inzien en ziet u informatie over uitgevoerd onderhoud aan de leaseauto. Kortom: alles wat u nodig heeft en moet weten over uw leaseauto, vindt u in de app.
U kunt gebruik maken van de MKB Lease app als u berijder bent van een leaseauto van MKB Lease. Ofwel, het leasecontract moet actief zijn. Tegenwoordig kunt u ook al eerder gebruik maken van de app: vanaf het moment dat uw leasecontract is bevestigd en de auto definitief is besteld, is de status al te volgen. U wordt hierover ook per e-mail geinformeerd.
Ja, de MKB lease app is er zowel voor Apple apparaten als voor Android toestellen. Zoek in respectievelijk de App store en Play Store op MKB Lease en u vindt de app eenvoudig.
Registeren doet u eenmalig middels het e-mailadres van u als berijder, zoals die bij MKB Lease bekend is. Vervolgens kiest u eenmalig een toegangscode die u altijd snel toegang geeft tot de MKB Lease app. U kunt gebruik maken van de MKB Lease app als u een actief leasecontract bij MKB Lease heeft, maar ook al wanneer u verwacht een leaseauto van MKB Lease te gaan rijden (vanaf het moment dat de auto definitief is besteld). Via de mail wordt u hiervan ook persoonlijk op de hoogte gesteld.
Hiervoor gebruiken we Twikey. Via Twikey kunt u online de incassomachtiging afgeven. Bij aangaan van de leaseovereenkomst ontvangt u van ons een persoonlijke link om de machtiging digitaal af te geven. Voor meer informatie over Twikey en over hoe het werkt kunt u kijken op https://www.twikey.nl/consumer.html.
Alle betalingen verlopen via een automatisch incasso. De machtiging tot automatische incasso verstrekt u (digitaal) aan ons bij het aangaan van de leaseovereenkomst. De leasetermijnbedragen betaalt u per maand vooruit. De eerste incasso betreft vaak een bedrag groter dan 1 maandtermijn. Dat komt doordat, na aflevering van de auto, gelijk de periode tot het eind van de lopende maand gefactureerd wordt. Daarna wordt direct de nieuwe maand vooruit gefactureerd. Deze bedragen worden meestal tegelijk geïncasseerd op de eerste werkdag van de nieuwe maand.
Uiteraard alle brandstoffen incl. vloeistoffen. Echter er zijn ook mogelijkheden om diensten als parkeren, wassen, OV etc. toe te voegen aan de mobiliteitspas. Richt u hiervoor tot de wagenparkbeheerder van uw organisatie. Deze bepaalt welke activiteiten gebruikt mogen worden met de mobiliteitspas. En de geactiveerde diensten zijn ook terug te lezen op de brief die u bij de mobiliteitspas heeft ontvangen.
Deze ontvangt u kort voor of kort na de aflevering van de leaseauto van ons (indien brandstof in uw leasecontract is inbegrepen). Is het na aflevering van de auto, dan is dit hooguit enkele dagen later. We streven er altijd naar de brandstofpas voor of zo spoedig mogelijk na het aflevermoment bij u te bezorgen.
U kunt bij nagenoeg alle tankstations in Nederland tanken. Een overzicht van tankstations vindt u altijd in de MultiTankcard Next app. Heeft u een buitenlandse mobiliteitspas? Dan heeft u ook de mogelijkheid om bij tankstations in het buitenland te tanken. U herkent een internationale pas aan het DKV logo op de achterzijde. Gebruik die zijde ook om in het buitenland te betalen.
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan er 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd zijn. Het kan ook zo dat er een nieuwe brandstofpas voor u is aangevraagd, die u nog niet heeft ontvangen. Neem in het eerste geval contact met ons ons. In het laatste geval, vraag er naar bij uw wagenparkbeheerder.
Dit kan alleen als de werkgever hiervoor toestemming heeft gegeven en dit op uw pas geactiveerd is. Vraag dit daarom even na bij de wagenparkbeheerder van uw organisatie. Is het inbegrepen, dan is het als het goed is ook vermeld op de brief die u heeft ontvangen bij de pas.
Voor individuele passen wordt geen uitzondering gemaakt. We verzorgen dit alleen op werkgeversniveau.
Ja, met elke benzine en benzine hybride aangedreven auto kunt u gewoon veilig e10 brandstof tanken. De ‘originele’ e5 benzine is uiteraard ook geen enkel probleem
Stel, de pas heeft een geldigheidsdatum van 08-2025. Dan is de pas geldig t/m augustus 2025. Als het contract langer loopt dan die maand, dan vragen we automatisch een nieuwe pas voor u aan. Ook als er twijfel is over wanneer de nieuwe auto wordt geleverd.
Check allereerst of u de goede pas heeft. Een internationale brandstofpas herkent u aan het DKV logo (en de bijbehorende strip) op de achterzijde. Betaalt u een transactie met uw pas in het buitenland, gebruik dan altijd de DKV zijde. Anders werkt het niet. Geeft dat alsnog problemen? Neem dan contact met uw accountmanager op.
Dan is de pas na 24 uur weer te gebruiken. Moet u voor die tijd echt tanken? Betaal dan zelf de brandstof en declareer dit eenvoudig via de MultiTankcard Next app.
Ga niet meer rijden met de auto. Laat het contact van de auto uit staan en start de auto ook niet meer. Bel ons direct via 033-4224888.
Heeft u een declaratie gedaan in de MultiTankcard Next App? De goedkeuring daarvan gebeurt door de wagenparkbeheerder van uw organisatie. Hij / zij heeft een inlog van de zogenaamde Mobility Manager om dit te beheren en dus goed te keuren.
In sommige gevallen is dit mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op via 033-4224888.
Heeft u meer kilometers gereden met uw leaseauto dan gecontracteerd? Tot een afwijking van 15% herrekenen wij het leasetarief niet en rekenen we enkel af per meerkilometer (in leasecontract vastgestelde meerkilometerprijs geldt hierbij). Is de afwijking groter dan 15%? Dan wordt het leasetarief ook herrekend.
De auto dient voor de einddatum van het leasecontract geretourneerd te zijn aan MKB Lease. Daarbij vindt er ook een eindinspectie van de auto plaats door een onafhankelijk expertisebureau (Experda). Gedetailleerde informatie rondom inlevering leaseauto, en de eindinspectie, vindt u hier. Hier maakt u ook direct de inleverafspraak.
Tot slot is het van belang dat u de auto van binnen en buiten schoon inlevert. Daarnaast dienen de volgende zaken aanwezig te zijn: kentekenkaart, sleutel en reservesleutel, instructieboekje, onderhoudsboekje, winter- en zomerbanden en eventuele mee geleaste accessoires.
Neem in dit geval telefonisch contact met ons op. Wij adviseren u dan op welke locatie u deze het beste kunt laten monteren en hoe de kosten worden verwerkt. Bel ons via 033 – 42 24 888.
U kunt hiervoor terecht bij de merkdealer. Ook kunt u hiervoor terecht bij iedere Bovag garage. U kunt hiervoor gewoon zelf een afspraak maken bij het betreffende bedrijf. Vermeld daarbij wel duidelijk dat het om een auto van MKB Lease gaat. De garage vraagt bij ons vooraf goedkeuring aan voor het uit te voeren onderhoud. Hier heeft u geen omkijken naar en hoeft u dus niets aan te doen.
U dient schade altijd te melden bij ons. Dat kan eenvoudig via onze website, gebruik hiervoor de pagina schade melden met tegenpartij of schade melden zonder tegenpartij (afhankelijk van de situatie). Kijk hiervoor naar de uitgebreide toelichting op de pagina schade onder MijnMKBLease.
Voor de reparatie van ruitschade werken we samen met 123ruit.nl. Een professionele ruithersteller, gewoon bij u om de hoek gevestigd. Maak zelf eenvoudig een afspraak bij hen indien u ruitschade heeft. Dit kan telefonisch via 088-1850506 of online via www.123ruit.nl.
Uw aanhanger of caravan is WA verzekerd. Dit betekent dat de schade die u aan een derde toebrengt is verzekerd. Risico van schade aan de aanhanger of caravan dient u zelf aanvullend te verzekeren.
Vraag uw werkgever toestemming om met de leaseauto naar het buitenland te gaan. Is het akkoord? Dan kunt u veilig naar alle landen die vermeld staan op de groene kaart. Buiten Europa of in landen die niet op de groene kaart vermeld staan, is bij een controle of incident een (meertalige) verklaring van de eigenaar nodig (MKB Lease). Hierin staat dat u gemachtigd bent tot gebruik van de leaseauto. Vraag deze bij ons aan. Het opmaken en verzenden neemt ongeveer 5 werkdagen in beslag.
Dit kan alleen als u een mobiliteitspas pas heeft waar in het buitenland tanken op geactiveerd is. Uiteraard dient u hiervoor ook toestemming te vragen bij uw werkgever. Check het dus bij uw wagenparkbeheerder / werkgever.
Heeft u voor een korte periode een grotere auto nodig voor bijvoorbeeld vakantie? MKB Lease regelt dat ook, bel ons via 033-4224888 of mail naar info@mkblease.nl. Vraag er wel eerst toestemming voor bij uw wagenparkbeheerder / werkgever.
Is verzekering in uw leasecontract inbegrepen, dan ontvangt u de groene kaart als digitale uitvoering. Deze vindt u altijd in de MKB Lease app, waarover u persoonlijk informatie heeft ontvangen. Ontvangt u liever een fysiek exemplaar? Dat kan ook altijd, vraag deze dan hier aan. Goed om te weten is dat het bij de hand hebben van de groene kaart in de auto (als hardcopy uitvoering) geen verplichting is. Enkel in een aantal Europese landen is dit nog verplicht. Let op: de groene kaart in de MKB Lease app is alleen zichtbaar als MKB Lease de auto verzekerd heeft.
Is verzekering in uw leasecontract opgenomen? Dan is de auto standaard WA volledig Casco (all-risk) verzekerd, inclusief een ongevallen inzittenden verzekering. Optioneel kan er ook nog voor een Schade Verzekering inzittenden (SVI) gekozen worden. Check bij uw werkgever / wagenparkbeheerder of dit het geval is. Nog makkelijker? Kijk in de MKB Lease app, daar ziet u de in het leasecontract inbegrepen onderdelen weergegeven.
Is de leverdatum van de auto later dan dat u eigenlijk al een leaseauto nodig heeft? Geen probleem. Wij kunnen dan ook een voorloopauto voor u regelen. Vraag er naar bij ons. U kunt de voorloopauto inleveren bij het ophalen van uw nieuwe leaseauto zodat alles vlekkeloos over loopt.
Heeft u winterbanden in uw leasecontract als component? Dan bevat dit de aanschaf van de banden en uiteraard de seizoen wissel van de banden 2 keer per jaar. De set banden die niet wordt gebruikt worden opgeslagen in het magazijn van de locatie waar uw banden worden gewisseld.
U ontvangt respectievelijk rond half oktober en half maart de oproep om de afspraak te maken voor uw seizoensbandenwissel. Dit gebeurt via de e-mail.
Heeft u winterbanden in uw leasecontract, dan krijgt u van ons persoonlijk bericht over de locatie waar u naartoe moet.
Neem gerust contact met mij op!
U gebruikt een sterk verouderde internetbrowser.
Werk uw huidige browser bij naar de laatste versie. Update mijn browser nu