FAQ

Vakantie

Mag ik met mijn auto naar het buitenland?
Indien uw werkgever toestemming geeft om met de leaseauto naar het buitenland te gaan, kunt u alle landen die vermeld staan op de groene kaart bezoeken.
Buiten Europa is bij een controle of incident  een (meertalige) verklaring van de eigenaar nodig (MKB Lease), dat u gemachtigd bent tot gebruik van de leaseauto. Vraag deze bij ons aan. Het opmaken en verzenden neemt ongeveer 5 werkdagen in beslag.
Rijden met een caravan, wat is verzekerd?
Uw aanhanger of caravan is WA verzekerd. Dit betekent dat de schade die u eventueel een derde toebrengt is verzekerd. Risico van schade aan de aanhanger of caravan dient u zelf te verzekeren.

Montage

Ik wil een trekhaak op mijn auto
Neemt u vooraf telefonisch contact met ons op als u een trekhaak wilt laten monteren, dan kunnen wij u adviseren waar deze het beste gemonteerd kan worden en hoe de kosten verwerkt worden. Bel: 033 - 42 24 888.

Bekeuring

Hoe kan ik bezwaar maken op mijn bekeuring?
Wilt u bezwaar maken op uw bekeuring dan kunt u met ons opnemen via bekeuringen@mkblease.nl. Wij zenden u het bezwaarformulier (machtiging) toe. Voor een bekeuring van de gemeente, of uit het buitenland, kan het rechtstreeks zonder machtiging.  
Moet ik de bekeuring zelf betalen of wordt deze ingehouden door de werkgever?
Wanneer er een bekeuring van het CJIB naar u is verstuurd, dan dient er zelf betaald te worden. Is de bekeuring via een factuur gekomen, dan wordt deze verrekend via de werkgever.
Ik heb een bekeuring dubbel betaald, wat nu?
U kunt dan het beste zelf bellen met de gemeente, CJIB of buitenlandse organisatie die de bekeuring heeft gestuurd. U heeft namelijk alle gegevens bij de hand.
Bij het ontvangen van een buitenlandse bekeuring wordt om mijn NAW gegevens gevraagd, waar stuur ik dat heen?
Deze mogen naar het land waar de bekeuring vandaan komt. In sommige gevallen staat een e-mailadres op de bekeuring, maar in de meeste gevallen zult u de gegevens per post moeten toesturen.

Inname

Waar moet ik aan denken bij inleveren auto?
De auto dient schoon ingeleverd te worden. Daarnaast dienen de volgende zaken aanwezig te zijn: kentekenkaart, reservesleutel, instructieboekje, onderhoudsboekje, winter- en zomerbanden.

Kentekenkaart

Mijn kentekenkaart is zoek
Bel ons direct 033 - 42 24 888.

Brandstof / tanken

Ik heb de verkeerde brandstof getankt, wat nu?
Laat het contact van de auto uitstaan en start de auto niet, bel ons direct 033 - 42 24 888.
Ik heb de verkeerde pin ingevoerd, wat nu?
De pas is na 24 uur weer te gebruiken. 
Mijn brandstofpas is geblokkeerd, hoe kan dat?
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Of er is 3 keer een verkeerde pincode ingevoerd. Neem contact met ons op om dit op te lossen. Het kan ook zijn dat er een nieuwe brandstofpas voor u is aangevraagd is, die u nog niet heeft ontvangen. Vraag er dan naar bij uw wagenparkbeheerder.
Wat kan er met de brandstofpas afgerekend worden?
Alle brandstoffen incl. vloeistoffen, tenzij anders door de werkgever bepaald.  
Kan ik wassen en parkeren met de brandstofpas?
Als de werkgever hiervoor akkoord geeft, anders niet. Voor individuele passen wordt geen uitzondering gemaakt. 
Ik heb een nieuwe brandstofpas ontvangen maar niet aangevraagd. Hoe kan dat?
Stel, de pas heeft een geldigheidsdatum van 08-2019. Dan is ie geldig t/m augustus 2019. Als het contract langer loopt dan die maand, wordt er automatisch een nieuwe pas door ons aangevraagd. Ook als er twijfel is over wanneer de nieuwe auto wordt geleverd.  
Hoe wordt de goedkeuring van een declaratie geregeld?
Dit gebeurt door de wagenparkbeheerder van uw bedrijf. Deze heeft een inlog om dit te beheren. 

Pech

Wat te doen bij pech?
Bel ons direct, als u pech heeft zowel in binnen- als buitenland: 033 - 42 24 888 (bij bellen vanuit het buitenland dient u 0031 voor het telefoonnummer te plaatsen).
Indien uw auto niet meer rijdbaar is, verzorgen wij transport voor u, uw passagiers en de auto.

Zomer- en winterbanden

Wat valt onder de dienstverlening?
Indien u gekozen heeft voor de optie winter/zomerbanden bevat dit de aanschaf van de banden en de complete wissel. De set banden die niet wordt gebruikt worden voor u opgeslagen voor de volgende seizoensgebonden wissel.

Betaling

Hoe gaat de betaling?
Alle betalingen verlopen via een automatisch incasso. De machtiging tot automatische incasso verstrekt u aan ons bij het aangaan van de leaseovereenkomst. De termijnbedragen betaalt u per maand vooruit. De eerste incasso betreft vaak een bedrag groter dan 1 maandtermijn. Dat komt doordat, na aflevering van de auto, gelijk de periode tot het eind van de lopende maand gefactureerd wordt. Daarna wordt direct de nieuwe maand vooruit gefactureerd. Deze bedragen worden meestal tegelijk geïncasseerd op de eerste werkdag van de nieuwe maand.

Automatische incasso

Hoe geef ik de machtiging voor automatische incasso af?
Voor het regelen van de machtiging voor automatische incasso werken we samen met Twikey. Twikey is een bedrijf dat het u mogelijk maakt om ons online de incassomachtiging af te geven. Voor meer informatie over Twikey en over hoe het werkt kunt u kijken op https://www.twikey.nl/consumer.html.

Vragen?

Staan uw vragen hier niet bij? Wij beantwoorden uw vraag graag.
Stuur ons een email.
Of bel: 033 - 42 24 888

Gegevens voor hulp

Heeft u schade aan uw leaseauto? Heeft u autopech? Of is uw auto gestolen?

Dan kunt u ons bellen op:
033 42 24 888