Schade of diefstal melden? Of heb je autopech?

Wij helpen u graag zo snel mogelijk!

Op deze pagina leest u alle informatie over wat te doen bij autopech, hoe u snel kunt handelen bij schade aan uw auto en wat de stappen zijn na diefstal van uw leaseauto.

Schade aan uw leaseauto? Meld het eenvoudig online!

Schade aan u leaseauto? Dat is altijd vervelend. Meld de schade altijd binnen 24 uur bij ons. Hoe sneller u de schade meldt, hoe eerder wij de schade in behandeling nemen en kunnen herstellen.

Schade zonder tegenpartij

Heeft u schade aan uw auto, waarbij geen tegenpartij betrokken is? Meld deze eenvoudig online aan. Na het invullen ontvangt u per e-mail een bevestiging met alle ingevulde gegevens. Vervolgens nemen wij zo snel mogelijk contact met u op om de afspraak met een van onze aangesloten schadebedrijven af te stemmen.

Schade met een tegenpartij

Schade aan uw leaseauto, waar ook een tegenpartij bij betrokken is? Gebruik dan altijd het Europese Schadeformulier en vul deze volledig in, die u als het goed is in het bezit heeft. Informatie over het goed invullen van dit formulier leest u hier. Vervolgens heeft u een drietal manieren om dit formulier, inclusief foto’s van de schade, bij ons te melden:

  1. Upload het volledig ingevulde schadeformulier inclusief foto’s en aanvullende informatie online: uploaden (upload de voor- en achterzijde van het formulier en bewaar het originele schadeformulier)
  2. Stuur het volledig ingevulde schadeformulier inclusief foto’s en aanvullende informatie naar schade@mkblease.nl (stuur ons de scan van de voor- en achterzijde van het formulier en bewaar het originele schadeformulier)
  3. Gebruik de MobielSchademelden.nl app (voor Apple en Android) en meld de schade binnen 8 simpele stappen.
    Apple link klik hier           Google Play link klik hier

Waarom schade melden via MobielSchadeMelden.nl?

Het melden van een schade met een tegenpartij is via MobielSchadeMelden.nl (web of app) is veel gemakkelijker. De autogegevens worden bijvoorbeeld automatisch opgehaald en de locatie wordt met behulp van GPS bepaald. De berijder selecteert vervolgens de leasemaatschappij waarna de schademelding automatisch naar MKB Lease gaat. Ook krijgt u in de mailbox van het opgegeven e-mailadres een bevestiging van de schademelding.

In 8 stappen uw schade melden via de App:
1. Maak foto’s en benader getuigen
2. Start schademelden en selecteer type voertuig en soort ongeval
3. Noteer de gegevens
4. Meld schade en letsel
5. Beschrijf de situatie
6. Controleer de gegevens
7. Bevestig de schademelding
8. Voeg thuis of op kantoor extra informatie toe
Bekijk ook onderstaande video voor een simpele instructie.
Bekijk instructievideo

Meer informatie over het Europese Schadeformulier

Lees dan onze blog over hoe u het schadeformulier goed en volledig invult. Download hier ook het digitale schadeformulier om bijvoorbeeld zelf te printen.

Snelle hulp bij autopech

Pech onderweg, hopelijk krijgt u er niet mee te maken. Helaas kan het u wel overkomen. In dit geval biedt MKB Lease u altijd snelle hulp, of het nu binnen Nederland is of elders in Europa. Bel bij pech onderweg 033 42 24 888 en kies voor optie 1. U wordt dan direct geholpen. 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

Reparatie van Ruitschade

Voor het repareren van ruitschade werken we samen met AGlas. AGlas is een landelijke keten van professionele ruitherstellers, gevestigd op ruim 30 locaties in Nederland. AGlas staat voor kwalitatief hoogstaand en veilig herstel van uw autoruitschade. Uw tevredenheid staat vanaf begin tot eind centraal.

Maak eenvoudig een afspraak om uw ruitschade te herstellen via  telefoonnummer 085-0445380. Online ruitschade melden en een afspraak maken kan ook: Meld ruitschade

Inbraak of diefstal: zo handelt u

Is uw leaseauto gestolen? Het belangrijkste is om de auto dan snel terug te vinden. Volg daarom onderstaande stappen:

  1. Meld uw diefstal of inbraakschade bij de politie: bel 0900 – 8844.
  2. Neem na aangifte bij de politie contact op met onze hulpdienst. Bel 033 – 42 24 888 (24 uur per dag beschikbaar) of plaats uw melding online.
  3. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op om u weer mobiel te maken.

Wilt u ook meer informatie hierover?

Neem direct contact met ons op

Neem contact op

Begrijpen wij!

033 42 24 888 (Ook 24/7 bij pech of schade)