Xpeng: hoe een groot Chinees automerk de Nederlandse markt betreedt
De kans is aanwezig dat u nog niet of nauwelijks bekend bent met het automerk Xpeng. Toch rijden er wereldwijd (voornamelijk in China) al meer dan 120.000 auto’s van dit merk rond. Uit dit cijfer blijkt dat Xpeng een volwassen automerk aan het worden is. Xpeng wil concurreren met de andere automerken die inzetten op elektrisch rijden, of het nu gaat om Chinese of westerse autofabrikanten. Xpeng is dan ook een volledig elektrisch merk.
Xpeng heeft eind 2021 aangekondigd om haar afzetgebied uit te breiden naar de Nederlandse markt. Ons moederbedrijf Emil Frey Nederland is verantwoordelijk voor de import van Xpeng. Xpeng betreedt de Nederlandse markt met 2 modellen. De G9: een luxe SUV met een ongekende range. En de P7: een goed uitgeruste sedan die qua maatuitvoering veel weg heeft van de Tesla Model 3.
Over de Xpeng G9
De G9 is qua formaat vergelijkbaar met de nieuwe Mercedes-Benz EQE. De actieradius van dit model is 570 kilometer (WLTP getest). Wat betreft de actieradius zit de G9 dus op het niveau van bekend EV’s zoals de Mercedes EQS en de Volkswagen ID.5. De G9 concurreert ook mee in het topsegment wat betreft de laadsnelheid. De innovatieve technologie in de batterij maakt het namelijk mogelijk om 800V aan te kunnen tijdens het laden. Hierdoor is de auto dus veel sneller opgeladen dan auto’s met lagere voltages. Aan de eigen laadstations van Xpeng zou dan ook een laadstation van 480 kW mogelijk moeten zijn. Dit betekent dat de G9 in ongeveer vijf minuten tot 200 km actieradius wordt opgeladen.
De G9 is qua afmetingen ook echt een SUV, 4.8 meter lang en 1.9 meter breed. Hierbij hoort natuurlijk ook een aanzienlijke laadruimte kijken van 660 liter. Het interieur is verder goed uitgerust met onder andere elektrisch verstelbare stoelen en met een infotainment systeem bestaande uit twee touchscreens.
Over de Xpeng P7
Waar het exterieur van de auto veel weg heeft van de Tesla model 3, is het interieur van de P7 net zo uitgerust als de G9. Met vijf zitplaatsen, twee grote touchscreens voorin en met een multifunctioneel stuur.
De P7 heeft ook een sterke elektromotor. De P7 beschikt namelijk over een 276 pk elektromotor en heeft een actieradius van realistisch gezien rondom de 500 kilometer. Het accupakket van alle uitvoeringen van de P7 laadt met snel laden binnen 30 minuten op van 10 tot 80 procent.
De Xpeng is nu te bestellen in Nederland. Lees meer over de G9 en de P7 en vraag direct uw leaseofferte aan!


Peugeot 408
Een luxe dynamische plug-in hybride!
Peugeot zal voor u wellicht bekend staan als een automerk waar ze niet bang zijn om te innoveren met het design van de nieuwe modellen. De Peugeot 408 is op deze regel zeker geen uitzondering. Het design valt niet meteen te categoriseren. De 408 heeft namelijk de hoogte en het gevoel van ruimte van een SUV, brengt het gemak van een 4-deurs hatchback en heeft het sportieve uiterlijk van een coupé. De zuinige rijder rijdt met de 408 een relatief economisch verantwoorde 6 liter per honderd kilometer op de benzinemotor. De hybride variant van de 408 verbruikt, gecombineerd met de elektromotor, 1.2 liter per honderd kilometer.
Waar het design van de 408 gewaagd is, is het interieur voornamelijk gebaseerd op gebruiksgemak, luxe en comfort. Peugeot heeft een aantal nieuwe functies toegevoegd in de 408; een compact stuur met geïntegreerde controlemogelijkheden voor onder andere het infotainmentsysteem. Verder heeft de nieuwe 408 een 10-inch HD scherm, waarbij met de sneltoetsen gemakkelijk naar voorkeur kan worden geconfigureerd.
Lees meer over de nieuwe 408 en vraag direct ook een leaseofferte aan.
DS 3 E-Tense
Luxe en efficiënte elektrische SUV van DS
De elektrische DS 3 E-Tense is de opvolger van de eerder uitgekomen DS 3 Crossback E-Tense. De DS lijn van Citroën staat bekend om haar luxe en sportieve uitstraling. Deze auto heeft uiteindelijk meer vermogen gekregen dan zijn voorganger én een groter accupakket. De actieradius van de E-Tense liegt er dan ook niet om, deze EV beschikt namelijk over een aanzienlijke actieradius van 400 kilometer (WLTP getest). Verder is de batterij via snel laden binnen 30 minuten opgeladen tot 80%.
DS blijft een Frans merk. De 3 E-Tense straalt dat ook echt uit. De hoge zitting in de auto geeft de berijder een gevoel van overzicht en dominantie op de weg. De geoptimaliseerde stuurbekrachtiging van de E-Tense zorgt voor een zeer aangename rijervaring voor stadsrijders onder ons. Ontdek meer over de nieuwe DS 3 E-Tense.


Renault Austral
Een waardige opvolger van de Kadjar
Renault stapte als één van de laatste automerken in de SUV-trend. Renault kwam met een goed antwoord op deze trend, de Kadjar. Zeven jaar na de Kadjar komt Renault met waardige opvolger, de Austral.
Renault brengt de Austral uit in een benzine uitvoering met ‘mildhybrid’ techniek (MHEV) en in een ‘full hybrid’ versie. Beide varianten zijn volledig autonoom en kabel loos. Het is opvallend dat de full hybrid Austral met haar 200 pk zuiniger rijdt dan de mild hybrid versie met 130 pk. De full hybrid rijdt 4,6 l/100 km terwijl de mild hybrid 5,2 l/100 km haalt. Het bredere onderstel van de Austral zorgt voor een goede wegligging, wat het rijden in deze auto comfortabel maakt.
De Austral is een qua afmetingen echt een SUV. Dit resulteert erin dat de bagageruimte 500 liter is en met de achterbank plat zelfs 1525 liter. Met de bank omhoog is er genoeg ruimte voor de chauffeur en passagiers, want het interieur laat zich flexibel verstellen. Het overzichtelijke en intuïtieve infotainment systeem in de auto voldoet aan de wensen van de moderne automobilist. Het systeem loopt namelijk op Android, hierdoor is de gebruikservaring soepeler dan bij de infotainmentsystemen ontwikkeld door een gemiddelde autofabrikant zelf. Check snel meer info over de beschikbare modellen van de Renault Austral.
